perjantai 16. tammikuuta 2015

Ekat omat juhlat


 



Viime viikonloppuna suuntasimme auton keulan kohti Jyväskylää, jossa oli tarkoitus viettää polttareitani. Tämä kyseinen päivä oli siinä mielessä harvinaislaatuinen, että minulla (Miukulla) ei ole koskaan aikaisemmin ollut ihan omia juhlia. Synttärit olemme aina viettäneet yhdessä Maukun kanssa. Lukiosta valmistuimme yhtäaikaa eli jaoimme lakkiaisjuhlamme ja kihlajaiset luonnollisestikkin jaoin yhdessä mieheni kanssa. Eli siis nämä polttarit, joita pääsimme viettämään, ovat siis tähänastisen 23-vuotta kestäneen elämäni ensimmäiset juuri minua varten valmistellut juhlat.




  

ystäväni olivat järjestäneet aivan ihanat polttarit. Oli paljon kaikkea hyvää syömistä aamusta iltaan. Kaupunkikierrokselle minulle oli valittu oma asu, joka ei perinteisestikkään ollut mikään imarteleva. Elikkäs minut siis puettiin amismorsiammeksi. Kaupungilla minun tuli suorittaa enemmän tai vähemmän helppoja tehtäviä, joista jokaisesta sain jonkin pienen palkinnon avioliittoa varten. Esimerkiksi kaulimen ja reseptin hyvään avioliittoon.

En ilmeisestikkään ollut mikään ihan tavallinen näky. Sen verran katseita tuo lookkini keräsi. Eräs vanhempi naishenkilö otti jopa lapsensa syrjemmälle ja kommentoi katsoen minuun: "Mitäs tyttöjä täältä tulee".  


HEEII! Mauku muuttu Salame Pasiksi
No siellähän ne töröttää. Liitto-orava Mauku ja amismorsian




Päivänohjelmasta minulla ei siis ollut hajuakaan etukäteen. Yhteen päivään mahtui monenlaista tapahtumaa. Yksi hauskimmista oli tämä Itämainen tanssitunti. Tietämättömyys tulevista tapahtumista oli hyvin hämmentävää. En nimittäin kestä kovinkaan hyvin jännitystä :D. 



Päivä huipentui saunailtaan, jossa meillä oli käytössämme pihasauna ja lämminporeallas. Olin hyvin onnellinen tyttöjen minulle järkkäämistä polttareista. Kaksosena olen tottunut jakamaan paljon asioita. Lapsena me saatiin esimerkiksi hyvin paljon yhteisiä leluja. Myös edellisessä postauksessa nähdyt renkaat olivat yksi suosikki leikkikaluistamme. Näistä yhteisistä leluista tuli usein tappelua, mutta ehkä sitä oppi sillä tavalla jakamaan ja ottamaan toisen huomioon. Tai sitten pitämään puolensa :). Maukullahan nämä "ikiomat juhlat" ovat vielä edessä.


On ollu kiva saada lukea teiltä lukijoilta positiivista palautetta. Mukavia viikonloppuja kaikille! 

<3: llä Miuku ja Mauku


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kommendeeraa jos tahot